Hasta Hakları Birimi
12 Aralık 2024

Birim Hakkında

HASTA SORUMLULUKLARI 

1. Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşlarının kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
2. Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün oldukça eksiksiz ve doğru olarak verir.
3. Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelerek tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunur.
4. Randevu tarih ve saatlerine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir.
5. İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir.
6. Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
7. Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta hakları birimine başvurur.

HASTA VE HASTA YAKINI HAKLARI;
1. Koruyucu tedbirlerin alınması hakkı
2. Yararlanma hakkı
3. Bilgi hakkı
4. Rıza (onay) hakkı
5. Özgür seçim hakkı
6. Özel ve gizlilik hakkı
7. Hastaların vaktine saygı
8. Saygınlık görme
9. Dini vecibeleri yerine getirme
10. Ziyaret ve refakatçi hakkı
11. Güvenlik
12. Yenilik hakkı
13. Gereksiz ağrı/acı ve sıkıntıdan sakınma hakkı
14. Kişisel tedavi hakkı
15. Şikayet hakkı
16. Tazminat hakkı
17. Kalite standartları hakkı

Ulaşım ve bilgi için: Birim giriş katta "Kan Alma Birimi karşısında" olup, +90 252 613 22 89 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

HASTA HAKLARI YÖNETMELİĞİ