Hasta Rehberi
12 Şubat 2025

 HASTANEMİZ POLİKLİNİK MUAYENE SAATLERİ
Hafta içi : 09:00 - 12:00 / 13:00 - 16:00
Hafta sonu : 10:00 - 15:00
Hafta sonu poliklinikleri her Cuma yayınlanmakta olup; Buradan ulaşabilirsiniz.

HASTA ZİYARETİ VE REFAKAT SAATLERİ
Hafta içi ve hafta sonu : 13:30 - 14:30 / 19:00 - 20:00

Poliklinik Randevusu Nereden ve Nasıl Alabilirim?
Web sitemizin ana sayfasından, Alo 182 numaralı telefondan  yada Merkezi Hekim Randevu Sisteminden, giriş yaptıktan sonra hastanemizden randevu alabilirsiniz.

Poliklinik Muayenesi için Hangi Belgeleri Getirmeliyim?
T.C. Kimlik numaralı nüfus cüzdanı (Yabancı uyruklu hastalarımız için Pasaport yeterlidir.) yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

Muayene Sonrası Tetkik Sonuçlarıma Nasıl Bakabilirim?
TWeb sitemizin ana sayfasında yer alan ikondan yada bu linke tıklayarak görebilirsiniz. Ayrıca E-Nabız sisteminde ilgili veriler/bilgiler/kayıtlar yer almaktadır.


Sağlıklı Yaş Alma Merkezi (YAŞAM) Nedir ve Nasıl Başvurulur?
Hastanemizde 80 yaş ve üzeri bireylerimizin aktif, üretken ve sağlıklı yaşam sürmelerini desteklemek amacıyla "Sağlıklı Yaş Alma Merkezi (YAŞAM)"  hizmetimiz mevcuttur.
Hastanemizde YAŞAM polikliniğinde 80 yaş ve üzeri kişilerin sağlık hizmetleri evlerinde ziyaret edilerek yapılarak izlem programına alınmaktadırlar.
 
YAŞAM polikliniği için: Zemin kat Evde Sağlık Birimi (Kan alma biriminin karşısı)

HASTA HAKLARI:
1)Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2)Bilgilendirme ve bilgi isteme: Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
3) Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4) Mahremiyet : Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5) Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6) Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme: Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8) İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır
10) Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı

HASTANIN SORUMLULUKLARI:
Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını boyutlamamız mümkündür. Kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
1. Genel Sorumluluklar
1.1. Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
1.2. Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
1.3. Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
2.1.Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
2.2.Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
3.1.Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
4.1. Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
4.2.Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır .
4.3.Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
4.4.Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevulu tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
4.5. Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
4.6. Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
5.1.Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
5.2.Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
5.3.Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
5.4.Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.


Hasta Hakları Birimi Ulaşım ve Bilgi İçin: Giriş katta "Kan Alma Birimi karşısında" olup, +90 252 613 22 89 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. 
Hasta Hakları Birimi ve Hasta Hakları Yönetmeliği


Hasta Ziyareti ve Refakat Hk